Firma Tesla Motors je za razvoj svog sportskog automobila Tesla Roadster 2008. koristila MATLAB-ov Simulink za analizu kompletnog vozila kao i svih većih podsistema, čime je uspela da se uklopi u unapred određeni budžet, značajno manji od onog koji izdvajaju drugi proizvođači automobila, a da ipak napravi model sportskog automobila sa odličnim karakteristikama.
Kod standardnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, više konjskih snaga znači veću potrošnju goriva, a dve trećine ovako generisane energije se nepovratno izgubi u vidu zagrevanja motora. Zbog toga su proizvođači automobila stalno prinuđeni da prave kompromise između broja konjskih snaga i potrošnje goriva. Kod Tesla Roadster-a ovo nije slučaj, jer je njegov pogon drugačiji. Više od 85 procenata energije baterija se koristi za kretanje vozila, a unapređivanje jačine vozila istovremeno označava i unapređivanje njegove efikasnosti. Cilj koji je ova firma imala kada je dizajnirala ovaj automobil bio je da naprave vozilo koje je brzo, efikasno i bezbedno, ali i da se uklopi u određene zahteve očuvanja životne sredine.
Inženjeri u ovoj firmi su sa korišćenjem MATLAB softvera počeli pre tri godine u početku za analiziranje test podataka i razvijanje početnih dinamičkih modela baterija. Tokom vremena, razvijali su modele za sve veće sisteme u vozilu, uključujući i prenosni sistem, motor, kočnice, gume, upravljačke sisteme, kao i modele za aerodinamičke faktore, za analizu baterija, hlađenja i gubitke u kablovima. Kombinujući sve ovo u jedan celovit sistem došli su do simulacije rada celog sistema, uključujući i analizu potencijalnih opsega brzina, analize zagrevanja pojedinih komponenti, gubitaka kod guma, sa otporom vazduha i drugim faktorima. Upoređivanjem dobijenih rezultata sa podacima dobijenim testiranjem prototipa vozila, mogli su da bolje definišu modele podsistema korišćene u simulaciji i da na taj način poboljšaju kompletnu kompjutersku analizu vozila. Daljim razvojem svojih modela omogućili su svojim inženjerima da istovremeno rade na razvoju i analizi različitih aspekata iste komponente, kao i da formiraju sve preciznije modele i razviju sistem modela koji se lako mogu menjati i ponovo koristiti u razvoju budućih vozila ove firme.
U razvoju budućih vozila ova firma će nastaviti sa korišćenjem MATLAB Simulink-a, a sve buduće analize će biti značajno jednostavnije jer su za svoja vozila koristili parametarske modele pri predstavljanju, što znači da predstavljanje i analiziranje drugog modela na ovaj način iziskuje samo unošenje drugih parametara, ali ne i kretanje od nule sa razvojem modela vozila.