Prema podacima Internacionalne federacije robotike (IFR) prodaja kolaborativnih robota će se drastično povećati i predstavljaće čak više od trećine ukupne prodaje svih robota do 2025. godine.
Iako je tržište kolaborativnih robota relativno novo, spremno je za veliki rast u narednih nekoliko godina. Sami kolaborativni roboti su roboti koji su u mogućnosti da sasvim bezbedno rade uz ljude u preduzećima. Postaju sve sofisticiraniji i korisniji u radu. Mnoge vodeće kompanije koje se bave robotikom, sve više uvode kolaborativne robote uz industrijske robote u svoje modele, u nastojanju da preuzmu vodeću ulogu u tržišnom rastu.
Trenutno, kolaborativni roboti čine svega oko 3% od ukupne prodaje robota na svetu. Očekuje se da će ovaj broj skočiti na 34% u 2025. godini. Postoji nekoliko oblasti u kojima se razvijaju kolaborativni roboti: pakovanje, merenje kvaliteta, rukovanje materijalima, čišćenje mašina, montaža, zavarivanje. Stručnjaci smatraju da će se najviše razviti segmet rukovanja materijalima.
Faktori rasta prodaje kolaborativnih robota:
Jedan od glavnih faktora koji doprinose sve većoj prodaji kolaborativnih robota jeste njihova cena, koja se neprestano smanjuje. Većina modela robota mogu se nabaviti po ceni nižoj od 45,000€. Samim tim, što je cena robota niža, sam proces automatizacije postaje mnogo pristupačniji i jednostavniji.
Drugi važan faktor u rastu prodaje kolaborativnih robota jeste unapređenje ”edge computing”-a. U suštini, sami roboti postaji sve brži i lakši za programiranje, smanjuje se vreme razvijanja i inicijalnih nivoa ulaganja u automatizaciju. Kolaborativni roboti napreduju i razvijaju se u pogledu primene, dok istovremeno postaju jeftiniji i dostupniji. Ova dva faktora su glavna u daljoj ekspanziji tržišta kolaborativne robotike.