self parking audi automatika.rs
self parking audi automatika.rsVozačima koji koriste parking garažu u Ingolštatu, u Nemačkoj, može biti oprošteno što misle da su umrli i otišli u kompjuterski raj. Oni mogu zaustaviti svoje vozilo napolju, izaći iz njega, i pustiti ga da se samostalno uveze u garažu i nađe mesto za parkiranje. Kasnije, oni jednostavno pritisnu dugme na smartphone aplikaciji i njihov automobil se poslušno vrati na ulaz u garažu.
 
 

 Garaža je eksperimentalni projekat vođen od strane nemačkog proizvođača automobila Audi. Opremljena brojnim laserskim sistemima koji mapiraju okruženje u 3D, omogućava specijalno opremljenom automobilu sa radarom i bežičnim prijemnikom da se provuče kroz garažu prolazeći pored drugih automobila, spazi slobodno mesto, uvuče se, i ugasi motor, potencijalno smanjujući utrošene minute koje čovek provede svakodnevno putujući na posao.

 Verovatno će biti potrebne decenije za usavršavanje i primenu ove tehnologije. Ali projekat pokazuje kako će potpuno automatizovana vožnja možda jednog dana biti realnost. Autonomija vozila napreduje neverovatnom brzinom, i obećava da će vožnju učiniti sigurnijom, lakšom, i sa znatno manje nerviranja, ali će se pojaviti najpre u veoma kontrolisanim situacijama, kao što je zatvoreno okruženje parking garaže.

 Na mnogo načina, razvoj tehnologije je lakši deo; proizvođači se sada suočavaju sa mnogim praktičnim preprekama na putu dok pokušavaju da dovedu tu tehnologiju na put.

 I Audi i Toyota su prisustvovali ovogodišnjem Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu da bi napravili predpremijeru ove napredne autonomne tehnologije. Toyota je pokazala Lexus opremljen sličnom opremom kao Google-ov samoupravljajući automobil i pokazali su snimke automobila koji samostalno kruži po trkačkoj stazi. Audijeve demonstracije, u međuvremenu, bile su fokusirane na praktična razmatranja. On je prikazao kompaktni laserski senzor dizajniran da stane u telo automobila i snimi put ispred kako bi izgradio 3D sliku okoline vozila.

 To je daleko manji senzor, i daleko jeftiniji nego dugački uređaj koji vrši sličan posao na vrhu jednog od Google automobila koji koristi LIDAR (LIght Detection and Ranging) instrument, napravljen od strane Kalifornijske kompanije zvane Velodyne i košta oko 70,000$. Mana kompaktanijeg uređaja Audija jeste da nudi manju rezoluciju i tačnost.

 Audi je prikazao svoj samoparkirajući sistem u Las Vegasu izmenom parking garaže u Mandarin Oriental hotelu. Sistem koristi lasersku opremu da prenese snimljene 3D informacije do vozila, što znači manje glomaznih i skupih komponenti spakovanih ispod haube. Takođe je pokazao dva polu-autonomna parking sistema na CES-u koji će se pojaviti u narednih pet godina. Prvi obavlja manevar uparkiravanja, dok vozač sedi za volanom, drugi omogućava da vozač parkira auto ispred kuće koristeći smart telefon ili tablet.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.