Komercijalnim dronovima i autonomnim automobilima, uskoro će se pridružiti i flote autonomnih teretnih brodova koji će krstareti svetskim okeanima koristeći veštačku inteligenciju. Brodograditelji i špediterske kompanije dele mišljenje, da bi se korišćenjem autonomnih brodova smanjile nesreće, uklanjanjem potencijala ljudske greške.
Nekoliko proizvođača brodova i brodskih kompanija u Japanu, udružilo se kako bi kreirali brodove sa daljinskim upravljanjem, koji bi mogli biti pokrenuti do 2025. godine, a potpuno autonomna, bezpilotna brodska plovila do 2035. godine. Ovi brodovi koristili bi se IoT tehnologijom, pomoću koje bi prikupljali podatke kao što su vremenski uslovi, informacije o isporuci robe, planiranje najkraćih i najsigurnijih ruta.
Otklanjanjem potencijala ljudske greške, kompanije koje su pokrenule ovaj projekat, veruju da bi ova tehnologija dramatično mogla smanjiti broj nesreća na moru.
Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen i mnoge druge kompanije, uložiće stotine miliona dolara u razvoj tehnologije potrebne za usmeravanje čak 250 brodova preko prometnih linija za brodski transport.
Za razliku od Rolls-Royce brodova, koji će biti navođeni od strane kapetana i posade sa kopna, japanski brodovi biće potpuno autonomni, kažu iz Nikkei kompanije.
Tehnologije slične ovoj, već se koriste pri vojsci. Prošle godine, američka mornarica pokrenula je projekat eksperimentalnog ratnog broda pod nazivom “Sea Hunter” koji je napravljen da lovi neprijateljske podmornice. Ovaj 40 metara dugačak brod, može krstariti okeanima od dva do tri meseca, bez posade ili bilo kakve daljinske kontrole.