elektricni brod naslovna automatika.rs
elektricni brod naslovna automatika.rsJedan od najnaprednijih pilot čamaca na svetu sadrži hibridni pogon kompanije Siemens. Ovaj brod je nazvan Explorer i deo je SWASH grupe (Small Waterplane Area Single Hull) sa splavom u obliku torpeda smeštenim u centralnom delu trupa. Pogonski sistem čamca se takođe nalazi u ovoj cevi. Brod nastavlja stabilnu plovidbu čak i u uzburkanom moru, te se stoga smanjuje i potrošnja goriva.

 Trup sadrži fleksibilan i kompaktan EcoProp hibridni sistem koji obezbeđuje efikasnost i ekološki kompatibilan rad i u dizel režimu kao i elektro režimu.Hibridni pogonski sistem je ekonomičan u svim operativnim profilima. Dizel motor se koristi za pokretanje broda. Višak energije može koristiti generator za snabdevanje broda električnom energijom. Brod se trenutno testira na reci Elbi.

elektricni brod 1 automatika.rs Brod Explorer predstavlja najnapredniji razvoj SWASH plovila, koja pod vodom imaju dva splava u obliku torpeda. Kod Explorer-a dva lateralna čamca se zamenjuju jednom cevi koja je postavljena po sredini. Sa strane postoje dve potpore radi bolje stabilnosti. Ovim dizajnom brod postaje lakši i pokretljiviji. Za brod je važno i dobro manevrisanje jer je za upravljanje pilot čamca i broda potrebno stalno održavanje njihovog relativnog položaja. Brzine kretanje mogu biti velike, dok teretni brodovi na reci Elbi putuju na osam ili više čvorova. 

 Hibridni EcoProp pogonski sistem Explorer-a zasnovan je na ELFA pogonskom sistemu koji je prvobitno 
razvijen za autobuse. Srce sistema predstavlja električna mašina koja može poslužiti i kao motor i kao generator. Kada dizel motor pokrene brod, on tada takođe i energijom snabdeva generator. Ako bude izabrana električna operacija, tada elektromotor pokreće propeler. U ovom režimu, brod može postići samo tredinu svoje najviše brzine od 17 čvorova (oko 31 km/h). 

 Mogućnost broda za dužim putovanjima isključivo na električnu energiju je važna iz više razloga, između ostalog zbog toga što centralni plovak sadrži jedan dizel motor. Međutim, neke aplikacije zahtevaju dodatni pogonski sistem na brodu iz bezbednosnih razloga. Za Explorer, tu ulogu vrši električni motor. ELFA hibridni sistemi pokredu mnoge savremene autobuse u gradovima širom sveta, kao npr. London, Minhen i Hanoj. Kompanija Siemens je prilagodila komponente posebnim uslovima koji važe za pučinu, kako bi ovaj sistem bio adekvatan za pomorsku upotrebu.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.