Nedavna istraživanja na temu korišćenja govornih virtuelnih asistenata pokazala su da ih najčešće koriste upravo oni koji poseduju neki od pametnih zvučnika poput HomePod i sličnih, a najčešće ih upotrebljavaju upravo za slušanje muzike.
Postoje takođe istraživanja, za šta to ljudi najčešće koriste pametne zvučnike i govorne virtuelne asistente. CNET kaže da su glavne aktivnosti bile slušanje muzike (70%), provera vremenske prognoze (64%) i podešavanje alarma i podsetnika (46%). Ostale popularne aktivnosti su:
– postavljanje zabavnih pitanja 53%
– opšte informacije 47%
– vesti 46%
– razna uputstva 34%
– planeri 32%
– sportski rezultati 30%
– saobraćaj 27%
Da li znate koliko korisnika pametnih zvučnika, zapravo koristi iste pri kontrolisanju ostalih pametnih kućnih uređaja. Došli su do zaključka da 31% ispitanika spada u ovu kategoriju. U nešto manjim procentima koriste ih za kupovinu, telefoniranje kao i slanje i primanje poruka.
Opšta upotreba govornih virtuelnih asistenata je znatno porasla na svim poljima. Što se tiče onog dela ispitanika koji ne poseduju smart zvučnike, 38% njih tvrdi da tokom ove godine više koriste virtuelne asistente u odnosu na prethodnu, 11% njih tvrdi da ih koristi ređe, a 51% ispitanika u istoj meri. Ipak, sam značajniji porast je naravno među onima koji koriste smart zvučnike, čak 76% njih koristi se uslugama virtuelnih asistenata više u odnosu na prethodnu godinu, samo 4% ispitanika je smanjilo korišćenje, a 20% njih služe se ovim mogućnostima u istoj meri.
Analitičari ne mogu sa sigurnošću da utvrde niti da se slože da li je došlo do porasta prodaje HomePod pametnih zvučnika, ali kada je Apple u pitanju, priča se o porastu od 6% udela na tržištu, sa uređajem koji je znatno skuplji nego kod većine konkurenata.