Nakon što je prošle godine izašao na američko tržište, čuveni Termostat ”E” koji je proizveo Nest, ove godine stiže i na evropsko tržište!
Ova kompanija, koja se bavi proizvodnjom smart home uređaja, već četvrti put radi na unapređenju osnovnog uređaja, pametnog termostata, koji je prvi put pušten u proizvodnju i komercijalizovan još 2011. godine.
Otkako su se pridružili Google-u 2014. godine, Nest je razvio i ubacio u svoj proizvodni asortiman čak osam novih smart home uređaja, od sigurnosnih alarmnih sistema i brava, do unutrašnjih i spoljašnjih kamera. Iako ovo nije loš napredak u poslovanju same kompanije, kada napravimo poređenje sa Amazonom, koji je u jednom mesecu izbacio čak deset novih smart home uređaja (što je više nego Nest u protekle četiri godine), shvatamo da situacija ipak nije idealna.
Termostat ”E” čak nije ni potpuno nov proizvod, već kako smo rekli, unapređen postojeći proizvod Nestovog vodećeg termostata. Unapređenje se ovaj put odnosilo na pojednostavljenje korisničkog interfejsa (user-friendly) i sniženje cene samog uređaja.
Kupovina Nest-a, od strane Google-a nije bio iznenađujuć potez, obzirom da je prošle godine Gartner (Globalna kompanija za statistiku i istraživanja u oblasti IT, HR, finansija..) prognozirao da će potrošači i kompanije potrošiti skoro 3 triliona dolara na smart home uređaje do 2020. godine.
U isto vreme kada je Google kupio Nest, Amazon je pustio na tržište svoj prvi Echo pametni zvučnik, nadajući se da će na taj način uvesti svog virtuelnog asistenta Alexa, u svaki dom. Ovaj uređaj doživeo je enorman uspeh na svetskom tržištu.
2016. godine, Google je pokušao isto, lansirana je njihova linija smart zvučnika, što nije prošlo slavno, zaostajali su znatno u odnosu na Amazon, te je kupovina Nesta bila logičan strateški potez za Google, kako bi ostao u vrhu na tržištu pametnih kućnih uređaja.
Nikome međutim nije jasno to što su bili neaktivni u protekle četiri godine, i izbacili mali broj novih uređaja. Čini se da se kompanija Google još uvek premišlja oko najboljih strategija kako da izdominira ovim tržištem i krene u borbu sa svojim najvećim konkurentom – kompanijom Amazon.
Neki analitičari smatraju da Google ovim potezom ipak pravi i grešku, ono što je jezgro ove komapnije jeste softver, smatraju da ne bi trebalo po svaku cenu da ”guraju” i hardver u svoj portfolio.
A ako išta ukazuje na činjenicu da Google još nije osigurao svoju poziciju lidera u središtu smart home uređaja i softvera, to je da Google-ovi proizvodi mogu biti kontrolisani od strane Alexa, Amazonovog virtuelnog asistenta. Amazonova misija i jeste da Alexa efektivno kontroliše skoro svaki uređaj u kući, od Google-ovog Nest termostata, pa do obične mikrotalasne.
Na osnovu ovih činjenica, uprkos poboljšanim funkcijama i nižoj ceni, postoji veoma mala verovatnoća da ovaj termostat pronađe svoje mesto na tržištu i uspešno se na njemu zadrži.
U međuvremenu, Google i Amazon nastavljaju svoje borbe dalje. Amazon odbija da proda Google-u početnu stranicu, a Google ne dozvoljava da YouTube radi na Amazon Echo pametnim zvučnicima.
Šta kažete na ovu borbu titana koja se odvija u vašoj dnevnoj sobi?