Do nedavno, promene u industrijskoj revoluciji, Industrija 4.0, najviše su uticale na zaposlene koji se bave operativnim poslovima, međutim, kako tehnologije napreduju, okreću se tzv. ”cloud-base” sistemu, i zaposleni koji rade na održavanju podležu ovim promenama, kako bi radili kvalitetnije, po inovativnim standardima i sprovodili prediktivne strategije. Dani kada su se mere uzimale pomoću ručnog merača, alata, podaci čuvali na clipboard-u i informacije ručno unosile u bazu podataka su prošlost.

 Kompanija Fluke, koja se bavi proizvodnjom opreme za ispitivanje i merenje u industriji, poznata je po tačnim, preciznim, izdržljivim ručnim uređajima. U doglednoj budućnosti, zaposlenima koji rade na održavanju će biti neophodni ovi alati za razna testiranja, međutim, kako se i IIoT razvija, ovi virtuelno neophodni alati, kao i ostale tehnologije koje se razvijaju, biće korišćene na daleko pametniji način.

 Funkcionalna tranzicija

 Kompanija Fluke je 2014. godine proizvela Fluke Connect (FC) aplikaciju i time zakoračila na tržište softvera-kao-usluge (SaaS). Pomoću Wi-Fi konekcije softver zasnovan na cloud-u, omogućuje da se podaci koji se dobijaju iz ručnih alata ili bežičnih senzora automatski prenose i sačuvavaju na jednom mestu. Ovi podaci najčešće se koriste za upoređivanje poslovanja i analize. Ovo je direktan rezultat povećanja upotrebe i popularnosti IIoT tehnologije. Ono što krajnji korisnici žele, je neka vrsta ”Facebook-a za svoju sredstva” , a FC aplikacija upravo je tako organizovana. Umesto praćenja prijatelja, korisnik vidi organizovan prikaz sredstava, opreme i imovine. Na kraju dana, dobija se detaljan izveštaj o svim promenama koje su se dogodile. Tehničari koji rade na razvijanju same aplikacije, žele da je povežu sa SCADA sistemima, samostalnim alatima i polu-fiksnim i fiksnim senzorima.

 U Fluke kompaniji, postojala su dva relevantna pravca za dalji razvoj proizvoda. Jedan je bio da se kompanija fokusira na svoju primarnu hardversku snagu. Konkurentni stav je bio da se pored svoje stručnosti za hardver, okrenu i softveru. Danas se bave i hardverskim i softverskim delom podjednako. Dobar primer kako ovo funkcioniše u praksi, jeste to da tim zaposlenih koji je odgovoran za održavanje, pomoću ručnih alata kao i mobilne aplikacije dobija najtačnije rezultate i informacije.

Centričnost softvera

 Ručni alati povezani sa cloud platformom, polu-fiksni i fiksni senzori znatno pojednostavljuju prikupljanje podataka. Kako se kompanija Fluke okrenula i razvoju softvera, prvo su pametna rešenja primenili na svoje zaposlene, kako bi oni radili što efikasnije, a cilj je bio i nastavlja da bude, olakšano preventivno i predvidivo održavanje. Mnogi korisnici ručnih uređaja imaju i računarski sistem za održavanje CMMS u svojim objektima. Mnogi od njih odupiru se promenama koje nastaju razvijanjem tehnologije pa tako i prihvatanjem standardnog IIoT sistema, jer im je teže da se prilagode na njega, s toga je Fluke kupio eMaint, to je CMMS provajder koji integriše podatke za upravljanje opremom preduzeća, a pruža mobilni interfejs. Fluke je počeo da se bavi i proizvodnjom fiksnih i polu-fiksnih senzora koji mogu da unose podatke u već integrisan sistem. Ova nova senzorska i poslovna jedica postala je Accelix ekosistem. Ovaj sistem kompatibilan je sa svim EAM ili CMMS sistemima, kao i sa alatima i senzorima nezavisnih proizvođača.

Pojednostavljivanje planiranja održavanja

 Uvođenjem senzora i fokusiranjem na softverska rešenja, stručnjacima koji rade na održavanju, mnogo je jednostavnije da procene gde se tačno nalaze na tom putu. Da kombinuju preventivne, prediktivne i reaktivne strategije, posebno na tačkama kritičnosti kao i tačkama visokoih troškova. Imati uvid u bližu budućnost je korisno, ali dobro planiranje je najvažnija funkcija u preduzeću. Ukoliko se na objektima i postrojenjima može predvideti potencijalni problem, a ne organizuje se potreban kapacitet i uslovi da se dobro isplanira održavanje i prevalizaženje tih problema, samo saznanje o potencijalnom nastanku problema nam ne znači puno. CMMS sa integrisanim podacima o stanju opreme i objekata pomaže zaposlenima da planiraju zadatke i razvojni put održavanja, od reaktivnog do proaktivnog.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.