Multinacionalna kompanija Hitachi iz Tokija, 1.oktobra će izbaciti na tržište ”O&M Support Digital Solution” rešenje za vodovod i kanalizaciju.
Najveća prednost ovog projekta i njegov doprinos stabilnom radu postrojenja jeste to što sakuplja i analizira čitav spektar podataka koristeći se digitalnim tehnologijama poput AI (veštačke inteligencije), IoT (Internet of Things)… Zahvaljujući svim ovim tehnologijama uspevaju da prikupe podatke vezane za informacije o objektu, operativne informacije, radne zapise, informacije o ispravkama i drugo.
Za sam rad, kompanija se služi svojom IoT platformom ”Lumada”. Smatraju da će ova platforma vremenom, nakon određenih unapređenja i izmena postati najsigurnija i najbolja za upravljanje kompletnim sistemom vodosnabdevanja i kanalizacije u gradovima.
Kao prvi korak, Hitachi će u oktobru 2018. godine početi da pruža tri funkcije. Funkcija podrške održavanju opreme omogućava uvid u uputstva korišćenja, neispravnosti kao i istorije popravki. Obezbeđuje radnu navigaciju i daljinska uputstva od strane kvalifikovanih radnika.
Funkcija sigurnosti radnika, baviće se održavanjem sigurnosti neiskusnih zaposlenih, poboljšanju kvaliteta rada kao i prenošenju znanja i iskustva.
Funkcija monitoringa postrojenja koristiće IoT za prikupljanje podataka iz senzora i vizuelizaciju stanja postrojenja. Prikuplja informacije kao što su broj godina rada objekta, kvarovi i istorija popravki, centralizovano upravljanje i drugo..
Ove tri funkcije su u koordinaciji, kako bi se podržalo efikasno upravljanje imovinom, poboljšao sam rad i održala i poboljšala efikasnost, kao i efektivnost.