Oduševljeni smo objavom da je kompanija ”Google” prešla na potpuno korišćenje obnovljive energije za svoje globalne operacije, uključujući i snabdevanje svojih centara za obradu i skladištenje podataka, pa i kancelarija. Ovo je zaista ogroman korak a ineternet div, Google, je bio jedna od prvih kompanija koja je stvarala velike, dugoročne ugovore za kupovinu obnovljive energije. Potpisali su prvi ugovor za kupovinu električne energije sa jednom vetroelektranom, od 114 megavata u Ajovi još davne 2010.godine.
Danas, Google je najveći svetski korporativni kupac obnovljive energije, obavezujući se na 2,6 gigavata vetrene i solarne energije, što je duplo ili čak trostruko više, nego na šta se obavezuju ostale kompanije širom sveta.
Da bi se postigao ovaj cilj, potrebno je biti fokusairan na stvaranje nove energije iz obnovljivih izvora, tako da je kupujemo samo od projekata, koji su finansirani našom kupovinom.
Centri za obradu podataka su okosnica interneta, čuvaju ogromne količine informacija. Inženjeri kompanije Google su proveli mnogo godina usavršavajući svoje centre za obradu podataka, čineći ih 50% energetski efikasniim od proseka u industriji. Ali i dalje je potrebno zaista mnogo energije, da se obradi milijarde pretraga na Google-u svake godine, da se pusti preko 400 sati YouTube klipova svakog minuta. Zato su i otpočeli sa kupovinom obnovljive energije-kako bi se smanjilo emitovanje ugljen-dioksida i kako bi se rešilo pitanje klimatskih promena.
Tokom poslednjih šest godina, troškovi energije dobijene od sunca i vetra pojeftinili su prvo za 60%, zatim za 80%, čime se dokazuje da su obnovljivi izvori energije i najjeftinija opcija. Troškovi električne energije su jedna od najvećih komponenti Google-ovih operativnih troškova u centrima za obradu i skladištenje podataka.
Google se nalazi na dobrom putu da nađe odgovore za globalnu potrošnju energije na godišnjem nivou. U bliskoj budućnosti nastaviće da sklapaju direktne ugovore, kako se budu razijali, sa još većim naglaskom na obnovljivim izvorima enegrije na regionalnom nivou, na kom posluju. Budući da vetar ne duva 24h dnevno, proširiće svoju kupovinu na razne druge izvore obnovljive energije, kako bi svakog dana i svakog časa imali dovoljno energije za rad.
Google-ov kraljnji cilj je da se stvori svet u kome će svi imati pristup čistoj energiji. Sama činjenica da su u mogućnosti da održavaju svoj način rada na ekološki održiv način je osnovna vrednost od samog početka, i uvek rade na novim idejama kako bi načinili održivost stvarnom.
Naučnici često govore o borbi protiv klimatskih promena i da su one hitan prioritet. Verujemo da će privatni sektor u saradnji sa političkim liderima preduzeti neke smele korake ka rastu, poboljšanju i novim mogućnostima. Na nama je takođe ta odgovornost.
Ostalo je još mnogo toga da se uradi i unapredi, ali zahvaljujući ovim dosadašnjim postignućima, svi osećamo dašak čistijeg vazduha.