Postoje indicije da će globalni rast car sharing-a, sukorišćenja automobila, štetiti standardnoj prodaji vozila pa i zaradi u auto industriji, pokazuje najnovija studija kompanije ”Boston Consulting”.
Evolucija i sam napredak “car sharing” usluga mogla bi da smanji globalnu prodaju vozila i do 550.000 komada do 2021.godine, a to će koštati proizvođače vozila skoro deset milijardi dolara tj. izgubljene zarade, što svakako nije zanemarivo.
Američki proizvođači vozila zbog korisnika usluga “car sharinga” u narednim fo++godinama očekuju godišnji gubitak prodaje od oko 52.000 vozila, ali to će delimično nadoknaditi prodajom vozila “car sharing” kompanijama koja bi, procenjuje se, trebala da iznosi 44.000 komada godišnje. Stoga će ih to smanjenje prodaje od 8.000 vozila godišnje koštati “prihvatljivih” 500 miliona dolara.
Američke kompanije, poput Forda i General Motorsa, rešile su da i same investiraju u car sharing, kako bi dodatno proširili vlasništo tj. prodali više vozila.
Očekuje se da će autonomna vozila imati veći uticaj na prodaju novih vozila nego što će to imati “car sharing”. Ali to sigurne ne za još deset godina.
Šta je “car sharing”?
“Car sharing” je model izajmljivanja automobila gde pojedinci iznajmljuju svoja vozila na kraći period. Nešto kao privatni rent-a-car.
Automobili se podižu sa određenog mesta u gradu i posle korišćenja se ostavljaju na mestu gde je najzgodnije za klijenta. Automobil sa tog mesta podiže drugi klijent koji je najbliži toj tački.
Osnovane su i kompanije ili agencije koje su stvorili mrežu vlasnika vozila koji iznajmljuju svoje automobile. Cilj ovih mreža je da vozilo bude dostupno na rastojanju od 10 minuta pešačenja, dok neke kompanije imaju i ponudu da vozilo može dovesti kurir na mesto po želji mušterije.
Studija predviđa da će “car sharing” imati mnogo veći uticaj u Evropi i Aziji nego na području SAD-a.