Ove godine se takmičilo 13 ekipa iz celog sveta.
Pod vodstvom prof. dr Miloša Živanova sa Katedre za elektroniku – Primenjena elektronika, formirana je ekipa za ovo takmičenje u sastavu:
- Bojan Dakić (Primenjena elektronika)
- Jordan Kulić (računarstvo)
- Zoran Radmilović (Primenjena elektronika)
- Marko Anić (računarstvo)
Vođe ekipe bili su Vladimir Milosavljević , saradnik u nastavi sa Katedre za elektroniku, i Vladimir Rajs , doktorant i stipendista ministarstva za nauku sa Katedre za elektroniku – Primenjena elektronika.
Studenti su pokazali izuzetan napor, tako da rezultat nije izostao. Zadatak je ove godine bio veoma složen. Naši studenti su jedini na takmicenju uradili i više od postavljenog zadatka. Zadatak se sastojao iz tri eksperimenta:
- Trebalo je modelovati izolovani sistem i u njemu napraviti regulaciju tempreature. Ceo eksperiment sa svim potrebnim podacima i grafikom, uživo, morao je da se nadgleda preko inerneta.
- Trebalo je napraviti atraktivan eksperiment ili uredjaj koji bi privukao pažnju budućih studenata elektrotehnike i računarstva!
- Treći deo je dat kao slobodna tema tj. da se upotrebe znanja iz raznih oblasti elektrotehnike i napravi sistem po izboru.
Još jedan uslov je dat i to da svaki od modula eksperimenata mora da komunicira sa računarom preko USB porta. Naša ekipa je kompletno, za 4 dana, rešila sve zadatke. Prvi eksperiment je bio konkretan zadatak, dok se u drugom delu naša ekipa opredelila za alko test. Alko test je korisniku davao grafičkim prikazom na displeju i na monitoru PC-a, nivo alkohola u krvi. Ceo ekseriment mogao je da se nadgleda i upravlja preko interneta. Za treći zadatak je odabran crash test. U ovom eksperimentu htelo se pokazati da refleksi ljudi zavise od količine aklohola u krvi i da su dovoljne mikrosekunde da se desi ili zaustavi sudar. Naime, model napravljenog automobila se kretao po određenoj pisti. Zadatak korisnika je bio da na signal u vidu crvene sijalice tasterom zaustavi automobil. Ukoliko se ne uspe zaustaviti, auto udara u prepreku i dobija se grafički prikaz sudara i vreme kašnjenja korisnika koji nije uspeo da zaustavi auto. Celim sistemom moglo je da se upravlja i nadgleda preko interneta.
Slike:
{gallery}vesti/hs{/gallery}