“Ljudi obično kažu da žele imati ljudski element u svojim interakcijama, ali je koronavirus to promenio i više nego što se moglo zamisliti. On će i dalje nastaviti menjati navike potrošača i tako otvoriti nove prilike na automatizaciju”, izjavio je Martin Ford, ekonomista i stručnjak za uvođenje automatizacije koji se već isticao u svojim izjavama kao vidi sve veću primenu robota u ekononiji.

 Velike i male kompanije koje se šire danas koriste robote kako bi se poštovala društvena distanca i smanjio broj radnika koji fizički moraju biti prisutni na radnom mestu. Roboti se koriste i za obavljanje poslova radnika koji svoj posao ne mogu raditi od kuće. Walmart, najveći lanac prodavnica u Americi, koristi robote za čišćenje podova. Roboti u Južnoj Koreji se koriste za merenje temperature pacijentima i raspodelu sredstva za dezinfekciju ruku.

 Dok eksperti upozoravaju da mere društvenog distanciranja moraju biti na snazi i cele 2022.godine, roboti bi mogli postati sve traženiji. Kompanije koje proizvode sredstva za čišćenje i dezinfekciju imaju sve više posla. UVD Robots, danska kompanija koja proizvodi robote za dezinfekciju UV svetlošću, prodala je na stotine robota bolnicama u Kini i Evropi.

 Prodavnice i restorani koji nude hranu za poneti sve više koriste robote. Eksperti kažu da će se roboti sve više upotrebljavati kako se budu pokretali zaustavljeni biznisi. Roboti bi mogli čistiti škole i kancelarije.

 Ipak, još uvek ima ograničenja, jer automatske kase u prodanicama moraju biti nadzirane s obzirom da mnogi od tih sistema ne rade sasvim dobro ili se kvare, tako da ih kupci sve češće izbegavaju.

 Industrija hrane je takođe pogodna za korištenje robota zbog zabrinutosti za zdravlje. Restorani brze hrane poput McDonald’s-a uveliko testiraju robote na funkciji kuvara i posluge.

 Skladišta poput Amazonovih i Walmartovih već imaju robote koji povećavaju efikasnost, a koronavirus bi mogao uticati na njihovo povećanje kako bi radili na zadacima sortiranja, pakovanja i isporuke. To bi moglo pomoći radnicima koji se trenutno žale da na poslu ne mogu poštovati društveno distanciranje, ali bi s druge strane mogli ostati bez posla zbog robota. Jednom kada kompanija zameni radnika robotom, teško da će ga ponovo vratiti na posao. Istina je da je proizvodnja i integracija robota skupa, ali kad počnu raditi, obično su jeftiniji od ljudske radne snage.

 Veštačka inteligencija se razvija kako bi zamenila učitelje, fitnes trenere i finansijske savetnike. Facebook i Google se oslanjaju na veštačku inteligenciju kako bi se uklanjali neumesni komentari.

 Ipak se neočekuje da će roboti u potpunosti zameniti ljude, što i nije moguće ali će svakako kompanije imati priliku za svoj rast i proširenje posla gde će opet biti mesta za radnike. Definitivno da je koronavirus pogodila sve i svakog na svetu ali se očekuje da sve sada krene ubrzanim tokom da raste.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.